En ny vår for huden.
Vi er i årets mørkeste måned og følelsen av varme og en ny sesong på vei, som Bjørnstjerne Bjørnson sa så vakkert i diktet Jeg velger meg april, virker langt unna. Men ikke for huden, for den har møtt April Gargiulo, grunnlegger av hudpleiemerket Vintner’s Daughter. Et kultmerke som i dag består av tre hudpleieprodukter som blir hyllet av skjønnhetsbransjen. Det hele startet for ti år siden med en ansiktsolje som nettstedet Goop refererer til som intet mindre enn The Little Black Bottle That Shook the Beauty Industry.
Skjønnhetsredaktørene hos Goop Jean Godfrey-June og Megan O’Neill, beskriver merket som the biggest cult i bransjen. For et kompliment!
Også Into the Gloss-skribenten Victoria Lewis hyller hudpleiemerket – og kaller ansiktsoljen fra Vintner’s Daughter for oljen som tar over alle ansiktsoljer. Etter å ha prøvd de tre produktene fra kultmerket, er det lett å forstå begeistringen.
Vintner’s Daughter-suksessen
Merket som er kjent for mirakelproduktene på de sorte flaskene, har ikke mer enn tre produkter i porteføljen, men mer enn det trenger de heller ikke. Det hele startet med Active Botanical Serum, som i år fyller 10 år på markedet. Et produkt som er elsket av skjønnhetsredaktører og superstjerner verden over. Nå består merket av denne mirakeloljen, sammen med Active Treatment Essence og Active Renewal Cleanser. Tre produkter som er laget av de fineste botaniske råvarer, kombinert med den nyeste teknologien innen hudpleie. Dette er en trio for den kvalitetsbevisste personen, som liker få produkter og godt resultat.
For undertegnede var det kjærlighet fra første stund. For meg er det viktig at produktene jeg bruker er rene, at hudpleierutinen min er enkel, men samtidig føles luksuriøs og gir gode resultater. I Norge får du Vintners Daughter hos det anerkjente parfymeriet Gimle Parfymeri.

Aprils måte
Huden min velger Aprils Vintner’s Daughter, som skapte merket med en filosofi om å lage hudpleie med en ledende kvalitet og effektivitet. Ideen om dette kom til henne da hun var gravid med sin første datter (som hudpleiemerket senere ble oppkalt etter). Under graviditeten fikk April utfordringer med huden – problemer som lignet de hun hadde i tenårene. Da hun så på ingredienslisten på luksusproduktene hun brukte, oppdaget hun at disse inneholdt ingredienser med svært lav kvalitet.
Selv har April bakgrunn fra familiens vingård i Napa Valley, hvor hun alltid har hatt et nært og naturlig forhold til kvalitet, håndverk og råvarer. Dette brukte hun til sin fordel da hun begynte å researche for sitt eget hudpleiemerke. Hun brukte nettverket sitt til å finne de beste botaniske ingrediensene på markedet – og bestemte seg for å lage et merke og produkt som skulle være aktivt, rent og trygt å bruke for alle. Resultatet ble Vintner’s Daughter.
Les også: Venneboken med Somaya Bougroug